Kullanıcı Tanımlı Dönme Animasyonu
Bu animasyonda nesnenin dönme değerini kullanıcıdan alacağız (texboxdan) bunun için bir silverlight projesi oluşturup Expression blend de açtıktan sonra bir rectangle,bir texbox ve son olarak bir buton oluşturalım ve storyboard ekleylim default olarak rectangleye şöyle bir efekt verelim:1.sn yi record key frame ile kaydettikten sonra 2.sn de dikdörtgenin properties penceresinden render transform ayarını değiştirelim yani nesneyi dönürelim 3. Sn de de dönüşü tamalayarak 180 derece nesneyi dönürelim recordkeyframe il stroyboardı tamamlayalım.
Şimdi olayın Kontrolünü butona vermek için Assets->Behaviors sekmesinden ControlStoryBoardAction u butonun üstüne sürükleyerek bırakalım. ControlStoryBoardAction nın Properties kımından storyboard1 i seçelim ve kontrolümüz hazır.Peki dönme derecesini kullanıcıdan nasıl alacağız işte bunun için once mainpage.xaml kısmında sonrada Visual Studio kısmında birtakım kodlamalar yapacağız öncelikle MainPage.xaml kımında dönme propertiese bir isim vererek C# da bu isimle erişelim bunu için asağıdaki resimdeki değişikliği yapalım:
KF1 (KeyFrame1) olarak adlandırdığımız propertiyi Visual Studio tarafında mainPage.xaml.cs de
public partial class MainPage : UserControl
{
public MainPage()
{
InitializeComponent();
btnTikla.Click += new RoutedEventHandler(btnTikla_Click);
}
void btnTikla_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
{
KF1.Value = int.Parse(txtSayi.Text);
KF1.KeyTime = TimeSpan.FromSeconds(KF1.Value / 100);
Storyboard1.Begin();
}
}
}
Şeklinde kodlayalım.
Uygulama kodu BURADA.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder